GOSTI S DRUGIH KONTINENATA Kinezi i Brazilci žele u Europu, ove godine Japanci ostaju u Aziji

Pristupačnost je postala ključno pitanje za putnike iz dalekih zemalja koji idu na duga putovanja kada biraju destinaciju na kojoj će provesti svoj odmor u razdoblju do kraja kolovoza ove godine, pokazalo je istraživanje Europske komisije za putovanja (ETC) u kojem je više od 50 posto ispitanika iz Kine, Brazila, Australije, Kanade i SAD-a izrazilo optimizam glede putovanja u inozemstvo, a Europa im je ostala najbolji izbor.

Hrvatska među najskupljima

Međutim, 32 posto njih reklo da će odabrati svoje sljedeće mjesto za odmor u Europi na temelju cijene doživljaja ponuđenih na odredištu.

Gotovo polovica onih koji planiraju posjetiti regiju su ponovni posjetitelji, što ukazuje na sposobnost Europe da njeguje pozitivnu reputaciju, zadovolji putnike i privuče ih da se vrate, zaključili su Europskoj komisiji za putovanja čije se istraživanje temelji na reprezentativnom uzoroku od tisuću ispitanika po tržištu.




Glavno upozorenje izvješća je, kako je naglasio i Migel Sanz, predsjednik ETC-a jest to da se europska turistička industrija suočava s inflacijom i povećanim troškovima života. Zato je pronalaženje jeftinijih opcija za putnike postalo važnije, a vrijednost za novac učvrstila se kao ključni kriterij za putnike dok važu mogućnosti odredišta u Europi. Koliko nešto košta poraslo je na listi važnosti prilikom odabora destinacije za 10 posto u odnosu na prethodne dvije godine.

Kao jedna od najskupljih europskih destinacija ove godine Hrvatska se ovakvim stavovima ne bi trebala veseliti, međutim kao pouzdano sigurna destinacija ostaje među poželjnima na turističkoj karti. Naime, prva tri kriterija za odabir destinacije su percipirana sigurnost (39 posto), kvaliteta turističkih objekata (35 posto) i pristupačnost putnih usluga (32 posto).

Popularan all-inclusive smještaj

Prema istraživanju, gosti s drugih kontinenata troškove puta smanjivati će manjom kupovinom na destinaciji, njih 37 posto, dok će njih 30 posto rezervirati all – inclusive pakete koristeći programe vjernosti i rezervirajući jeftiniji smještaj te jedući u jeftinijim restoranima ili odlučujući se za opcije samoposluživanja (26 posto)




Zanimljivo je istaknuti kako su ove godine međunarodno priznate znamenitosti kao razlog dolaska gostiju jednako važne kao i vremenski uvjeti (29 posto i 30 posto) što sugerira da su putnicima ekstremni vremenski uvjeti sve veće ograničenje u putovanjima.

Putnici osvještavaju i održivost, pa je za 21 posto njih važno da se na destinaciji čuva prirodna i kulturna baština, no samo 15 posto istovremeno smatra da je važno posjetiti odredišta s manje gužve što donekle dovodi u pitanje osviještenost o održivosti.

Amerikanci nisu više ludi za Europom

Najveću želju za odmorom u Europi ovog ljeta pokazuju putnici iz Kine i Brazila, čak 73 posto ispitanika u Kini nada se posjetiti Europu tijekom ovog ljeta što svjedoči o povratku optimizma za kineske turiste nakon pandemije korona virusa. Čak 52 posto ispitanika iz Kine vrlo su sigurni u svoju odluku o putovanju.


Jednako toliko, 52 posto ispitanika u Brazilu reklo je kako namjeravaju posjetiti Europu u nadolazećim mjesecima, a vrlo vjerojatno će to i napraviti njih 32 posto.

U Australiji, Kanadi i Sjedinjenim Državama raspoloženje o putovanjima relativno je slično, s 38%, 37% odnosno 36% ispitanika koji namjeravaju posjetiti Europu do kraja kolovoza 2023 godine. Pozitivno raspoloženje prvenstveno potiču ljudi mlađi od od 50. godina.

Najmanji interes za putovanjima u Europu pokazuju ispitanici u Japanu, svega njih 26 posto planira putovati izvan istočne Azije, a samo njih 15 posto namjerava se otisnuti u Europu.

 

 

 

 

Pročitajte još