Što će se kupovati za blagdane: Žene najavile veću potrošnju, a samo Nijemci će potrošiti 74 milijarde funti

Crni petak je počeo u petak dok je pred nama Cyber ponedjeljak 27. studenog, a kako sve više preuzimamo američke običaje sezona popusta počinje nešto prije tog vikenda, a kupovna groznica samo se nastavlja u blagdansku božićnu sezonu. Statistički ured Statista predviđa da će ove (2023.) godine ukupna maloprodaja tijekom božićne sezone dosegnuti 84,9 milijardi britanskih funti u Ujedinjenom Kraljevstvu koje će biti i najveći potrošač tijekom božićne sezone.

Stotine milijardi za blagdanski shopping

U Njemačkoj se predviđa 74 milijarde funti teška božićna sezona, a u Francuskoj 62,83 milijarde funti dok će talijanska sa 37,9 milijardi biti nešto skromnija, a španjolska sa 25,9 milijardi funti još skromnija. U Nizozemskoj se prema podacima Statiste očekuje potrošnja od 12,9 milijardi britanskih funti, a u Belgiji od 9,27 milijardi.

Konzultantska tvrtka PwC pak ističe kko će generacija Z u kojoj najstariji članovi imaju 30-ak godina ove godine povećati blagdansku potrošnju za 15 posto, stariji milenijalci koji sada imaju i do 43 godine povećati će potrošnju za 14 posto, a još stariji, generacija X za 12 posto.




Ističu se žene za koje se procjenjuje da će im potrošnja rasti za 11 posto, a to je objašnjavaju u PwC-u važno jer žene nisu lojalne brendovima poput muškaraca (59 posto prema 67 posto) pa ako povećavaju potrošnju tvrtke imaju veće šanse uspješno im ponuditi svoje proizvode.

Žene žele darovne kartice i karte za koncerte

Treba imati na umu da žene ove godine žele posjećivati kina i koncerte uživo. Također im je više stalo do cijene, besplatnog povrata, pogodnosti i brzine. Iako kupuju darove za druge više od muškaraca (49% naspram 41%), one same više vole primati darovne kartice od svih ostalih opcija.

U PwC-u procjenjuju da će se blagdanska potrošnja ove godine povećati za 7 posto te da će potrošači u prosjeku trošiti 1.530 dolara za darove, putovanja i zabavu.




Potrošači će, ističe konzultantska kuća tražiti razne ponude i prvo će ih pregledavati u trgovinama, i na internetskim tražilicama te mrežnim stranicama brendova, a kupnje će se finalizirati kombinacijom fizičke trgovine i interneta.

Većina u generaciji Z planira putovati

Umjetnu inteligenciju i chatbotove za pomoć pri odabiru dara posebno će konzultirati muškarci s visokim primanjima koji žive u urbanim sredinama.

“Gotovo 40 posto potrošača ukupno će potrošiti više nego prošle godine. Oni s prihodima kućanstva od 120.000 dolara ili više premašit će prosjek od 3.000 dolara”,  predviđaju u PwC-u, a zanimljivo je istaknuti da će 58 posto pripadnika generacije Z za blagdane putovati naspram 47 posto kada se gledaju rezultati svih dobnih skupina.


Više od 75% potrošača ovih je praznika u potrazi za ponudama u sklopu svojih nastojanja da se suprotstave povećanju cijena. Svjesni da predsezona blagdanskih ponuda sve više postaje norma, iščekuju najbolje ponude. Većina će većinu kupovine obaviti početkom studenog, dok će se neki zadržati na sniženjima Crnog petka.

U međuvremenu, oni koji planiraju unaprijed već su se opskrbili darovima tijekom rasprodaja koje su u tijeku jer su pronašli ono što su htjeli po pravoj cijeni.

Pročitajte još