ŽENE GENERACIJE Z Mlade Amerikanke žele biti poduzetnice i jednakost u svijetu, Europljanke traže financijsku sigurnost i vole azijsku kuhinju

Danas najstarije članice imaju nešto manje od 30 godina, a najmlađe nešto manje od 15 godina, što Generaciju Z još uvijek čini dobno vrlo različitom unutar sebe, no sa svakom novom godinom sve više suvereno nastupaju na tržištu potrošača i radnika preuzimajući u društvu sve više uloga stajući uz bok Milenijalcima, generaciji prije njih čije najstarije pripadnice danas imaju nešto manje od 45 godina, a najstarije nešto više od 30.

Veliko istraživanje pokazalo razlike

Kakve su žene i mlade djevojke Generacije Z u zapadnoj i sjevernoj Europi te u SAD-u istraživali su ove (2023) godine u IPSOSU, globalnoj istraživačkoj kompaniji, a rezultate dobivene korištenjem Profiler alata za analitiku publike prezentirala je Juman Tabbalat, voditeljica odjela za društvenu analitiku.

Jedne od drugih udaljene svega nekoliko sati leta, samo s Atlantskim oceanom među njima i kao generacija koja je kronično online nedvojbeno povezane internetom, mlade Europljanke i Amerikanke u nekim se važnim osobinama značajno razlikuju.




Mlada Amerikanka, pripadnica generacije Z usredotočena je na društvena pitanja i želja joj je osigurati jednakost za sve.

U poslu želi uspjeti sama fokusirajući se na poduzetničke napore, a slobodno vrijeme rado će provoditi s prijateljima, na glazbenim festivalima, u slušanju glazbe pa i simfonija orkestara. Povezuju se online s prijateljima kako bi igrali razne igre. Među sportovima će birati streličarstvo, a kad je riječ o modi preferiraju vintage stil.

Planinarenje i timski sportovi jednako zanimljivo

Mlada Europljanka naći se za razliku od Amerikanke na prvoj liniji borbe za ekološku održivost, osobne ciljeve će staviti na prvo mjesto gradeći život usmjeren prema financijskoj održivosti i slobodi, ali će tražiti ‘regularniji’ put do zarađivanja u odnosu na Amerikanke.




Europljanke teže povremeno biti same, bave se kreativnim pisanjem, isprobavaju nove restorane azijske kuhinje i vole putovati s ruksacima po divljini.

Od sportova će birati jahanje, biciklizam i triatlon, a iako su jednako sklone vintage stilu nije riječ samo o modi već će pretraživati internet u potrazi za raznim vintage sitnicama. Planinarski i timski sportovi jednako su interesantni i Europljankama i Amerikankama, pri čemu Europljanke više cijene uspjehe u sportu.

Generaciji Z kupovna moć sve više raste, skup ponašanja i vrijednosti im je, zaključili su u IPSOSU jedinstven, snalažljive su i ambiciozne, oprezne su s novcem i vole vintage, svjesne su globalnih događaja i ne srame se okupiti se u svrhu nekog cilja.


Generacija Z kupuje ekološki prihvatljivo i brine o mentalnom zdravlju

Što se tiče važnosti njihovih osobnih vrijednosti u životu, prema istraživanjima konzultantskih kuća dvije od tri žene Generacije Z kupuju robne marke u skladu s osobnim vrijednostima i koriste svoju kupovnu moć u zagovaranju društvenih pitanja.

Gotovo sve pripadnice generacije, njih 81 posto smatra važnim da djevojčice dobiju STEM obrazovanje, 75 posto ih vjeruje da je potreban otvoreniji dijalog o mentalnom zdravlju, a 72 posto važnim smatra kupovati ekološki prihvatljive robne marke dok ih 65 posto očekuje da brendovi zauzmu stav o društvenim pitanjima i podrže lokalne zajednice.

Budući da je najstarijim pripadnicama ove generacije tek nešto manje od 30 godina riječ je o generaciji žena čiji će stavovi u narednim godinama imati sve veći utjecaj na društvo u svim njegovim aspektima, generaciji koja predstavlja najobrazovaniju generaciju žena u povijesti koja najkasnije među svima do sada nastupa na tržište rada jer su posvećene obrazovanju.

 

 

Pročitajte još