TURIZAM I EURO: Hotelijerske kuće vjeruju da će nam ulazak u Schengen dovesti više gostiju izvan EU granica

Lista kompanija koje se pridružuju Etičkom kodeksu i time prihvaćaju sedam načela kojima je cilj osigurati transparentnost i zaštititi potrošače svakim je danom sve duža. S prošlotjednih 889 broj kompanija povećan je na 903, no velike turističke tvrtke koje ulaskom u jesen svode konačne račune svoje posljednje kunske sezone još uvijek nisu među njima. No, uskoro bi se trebale pridružiti dvije najveće turističke grupacije u Hrvatskoj, Valamar Riviera i Maistra Hospitality Group.

Valamar i Maistra ulaze u Etički kodeks

Iz porečke Valamar Riviere kažu da je uprava kompanije pod vodstvom Željka Kukurina početkom rujna donijela odluku o pristupanju Etičkom kodeksu – Euro, te da je u tijeku proces pristupanja kroz prijavu i provedbu svih koraka koji su propisani.

“Pripreme za prelazak na Euro kao službene valute za plaćanje u Hrvatskoj odvijaju se u cijelosti po planu”,  kažu kratko u Valamaru koji je prema analizi Fine u 2021. godini ostvario 1,7 milijardi kuna prihoda, 41 posto više nego 2020. godine, te 304,6 milijuna kuna dobiti.




U Maistra Hospitality Groupu Etičkom kodeksu, kako kažu planiraju pristupiti do kraja listopada, te ne očekuju značajnije promjene niti izazove u svojem poslovanju zbog uvođenja eura.

“Glavni izazovi u prelasku na euro su softversko procesne pripreme te informiranje i edukacija svih zaposlenika kod prelaska na novu službenu valutu, a posebno onih zaposlenika koji su u direktnom kontaktu s našim gostima”, kažu u Maistri ističući da se glavne prednosti uvođenja eura očituju kroz eliminaciju valutnog rizika u poslovanju te kroz nije troškove financiranja kapitalnih investicija i radnog kapitala. Maistra je prema analizi Fine u 2021. godini ostvarila 1,2 milijarde kuna prihoda i 170,1 milijun kuna dobiti.

Euro donosi prednost za turistički sektor

Za turistički sektor se vjeruje da će najlakše prijeći na euro, što smatra i Bernard Zenzerović, direktor Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske.




Zenzerović smatra da turistički sektor nema specifičnih izazova, već su oni isti kao i za sve druge kompanije. Istovremeno euro turizmu, smatra donosi mnogo prednosti.

“Integracija Hrvatske u EU od sljedeće će godine biti još jača istovremenim ulaskom u eurozonu i šengenski prostor.  To je iznimno optimistična vijest za čitavo gospodarstvo pa tako i za turistički sektor”, kaže Zenzerović i tumači da će jačanje razine sigurnosti Hrvatske kao turističke zemlje koje donosi šengenski prostor i usvajanje eura kao zajedničke valute s još 19 članica eurozone olakšati dolazak gostima iz ključnih emitivnih tržišta i ojačati njihov interes za Hrvatskom.

Zenzerović očekuje i više turista iz trećih zemalja koje EU promatraju kao atraktivnu turističku destinaciju.


Pozitivni trendovi u sektoru

Iako je treći kvartal najznačajniji za mjerenje uspješnosti turističke sezone u Hrvatskoj već je polovica ove godine utrla pozitivan trend za turizam na razini Europske unije čije se turističko tržište oporavlja od pandemije.

Prije nego je pandemija pogodila EU, u prvoj polovici 2019 ukupan broj turističkih noćenja u EU bio je 1,18 milijardi, a u prvoj polovici 2022. godine bio je nešto manji, 1,01 milijarda noćenja, no manje manji nego 2020, kada je ostvareno svega 474,7 milijuna noćenja ili 2021. kada ih je bilo 406,8 milijuna.

Budući da turističke tvrtke tek zaključuju netom završenu ljetnu sezonu uz dvoznamenkastu inflaciju koja je na razini EU u rujnu iznosila 10,1 posto, a posljednja zabilježena inflacija u Hrvatskoj ona u kolovozu iznosila je 12,3 posto cjenovna slika hrvatskog turizma za iduću je sezonu trenutačno nepredvidiva.

 

Pročitajte još