DVOJNE CIJENE NA INTERNETU Zalando, Spartoo i Next Direct nemaju cijene u obje valute, About you, Mango i Zara sve kune preračunali u eure

Pri kraju prvog tjedana u kojem je iskazivanje cijena istovremeno u kunama i eurima postalo obvezno za sve trgovine i tvrtke koje rade s potrošačima pa tako i za internetske trgovine u nekima od njih cijene još uvijek nisu preračunali.

Kazne i do 100.000 kuna

Njemački Zlando.hr, francuski Spartoo.com.hr, i britanski Next.direct popularne internetske trgovine odjeće i obuće u petak 9. rujna još su uvijek imali cijene izražene samo u kunama iako je od ponedjeljak 5. rujna obvezno iskazivanje dvostrukih cijena.

Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača istaknula je da će te internetske trgovine prijaviti Državnom inspektoratu. Iako se kazne za neiskazivanje cijena u obje valute mogu odrediti u rasponu od 20 do 100 tisuća kuna, državni inspektori kako je ranije najavljeno ne bi odmah trebali pribjegavati kaznama već bi trgovci koji nisu dvostruko iskazali  cijene trebali dobiti opomene i upute o obvezama koje im nameće Zakon o uvođenju eura, a objašnjene su u Smjernicama za prilagodbu gospodarstva.




Prema tim smjernicama u internetskoj prodaji cijene moraju biti dvostruko iskazane za sve proizvode koje potrošač može odabrati i spremiti u košaricu, prilikom prikaza sugeriranih proizvoda budući da se na navedeni način potrošaču nudi i sugerira kupnja točno određene robe kao posljedica potrošačeva odabira ili pretraživanja nekih drugih artikala. Cijene moraju biti dvostruko iskazane na ukupnom iznosu košarice, na ukupnom iznosu pri završetku kupovine  na potvrdi narudžbe i konačno na računu.

Dužni dvojno iskazati i akcijske cijene

Internetski trgovci dužni su dvostruko iskazati sve akcijske cijene, a prema odredbama Zakona o zaštiti potrošača u slučaju akcijske prodaje moraju istaknuti i najnižu cijenu po kojoj se proizvod prodavao u posljednjih mjesec dana.

Za razliku od spomenutih internetskih trgovina ima i onih koje su već uredno preračunale sve cijene u eure, primjerice trgovine odjećom Mango, Zara te About you, internetski trgovac koji nudi robu brojnih brendova. Na njihovim je internetskim stranicama nešto teže pronaći uočljivo i jasno istaknut fiksni tečaj konverzije koji završi prikazan sitnim slovima pri dnu stranica.




Službama za medije Zalanda, Spartoo-a i Next Directa koje su u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji poslali smo upit vezan za dvostruko iskazivanje cijena za hrvatske potrošače kako bi nam objasnili zašto cijene nisu preračunali i eure. Njihove odgovore objavit ćemo čim ih dobijemo.

U Ministarstvu gospodarstva samo su istaknuli da trgovci moraju dvostruko iskazati cijene. Prikazivanje cijena u obje valute služi tome da se građani naviknu na nove vrijednosti u eurima te da se osigura pošten odnos prema potrošačima u kojem promjena valute neće biti iskorištena za podizanje cijena zaokruživanjem iznosa u euru na više ili korištenjem bilo kojeg drugog tečaja konverzije osim fiksnog prema kojem  jedan euro vrijedi 7,53450 kuna.

 


 

 

 

 

 

 

Pročitajte još