Europska komisija za putovanja otkrila: Ove će zime putovati manje Europljana, ali oni koji putuju trošiti će jednako ili više

Ove će jeseni i zime manje Europljana na put, pokazuje istraživanje Europske komisije za putovanja (ETC) koje prati koliko su građani EU raspoloženi putovati. Iako je čak 68 posto anketiranih Europljana reklo da će putovati između listopada 2023. i ožujka 2024. riječ je o padu od dva postotna boda u odnosu na lanjsku sezonu. Razlog je financijski, europski turisti primjenjuju strategije uštede novca budući da su suočeni s rastom cijena.

Šestina putnika zabrinuta zbog financija

No iako ih je manje u anketi izrazilo spremnost na putovanja nego lani čak 71 posto onih koji planiraju putovati odlučili su zadržati ili povećati svoje putne budžete.

Anketa je otkrila kako su putovanja ponajviše željni ispitanici iz Španjolske i Italije za koje postoji 75 posto vjerojatnosti da će krenuti na putovanje prije ožujka 2024. Putnički entuzijazam istraživanje je zabilježilo i među britanskim i poljskim ispitanicima za koje je vjerojatnost putovanja u narednih šest mjeseci visokih 73 posto.




Većina europskih putnika planira putovanje u slobodno vrijeme (69%) ili namjerava posjetiti obitelj i prijatelje (15%).

Poslovna putovanja opravljaju se nakon ukidanja pandemije pa 8 posto Europljana planira poslovni put što je rast od tri postotna boda u odnosu na prošlu godinu. Predsjednik ETC-a Miguel Sanz takve je rezultate istraživanja interpretirao kao kao pozitivne rekavši kako je riječ o optimističnim izgledima za europski turizam.

Europski putnici žele maksimizirati iskustvo putovanja unatoč financijskim problemima koji ih opterećuju, a da to opterećenje nije malo svjedoči 22 posto ispitanika koji su naveli kako im je rastuća briga oko troškova i najveća briga vezana uz putovanja, a 16 posto ih je zabrinuto za svoje osobne financije.




Uštede traže na prijevozu i smještaju

Na financijske izazove Europljani odgovaraju na različite načine. Njih 22 posto zainteresirano je za putovanja izvan sezone, 13 posto razmatra posjećivanje pristupačnijih destinacija, narednih 13 posto planira iskoristiti prednosti ranih rezervacija letova i aktivnosti.

Ipak, tijekom istraživanja samo je 22 posto putnika u potpunosti rezerviralo svoje putovanje dok je 23% ostavilo neke od svojih opcija otvorenima za prijevoz ili smještaj. To može ukazivati na želju za iskorištavanjem ponuda u zadnji čas.

Europski putnici također pokazuju veliko zanimanje za strategije uštede novca dok su na svojim odredištima.


Smanjenje kupnje na destinaciji planira 17 posto ispitanika, njih 15 posto kaže da će potrošiti manje na smještaj i hranu, a 12 posto ih planira koristiti usluge javnog prijevoza ili iznajmljivati bicikle.

Raslojavanje građana na imućne i siromašne očito je i kad je riječ o putovanjima pa je sukladno tome namjera višestrukih putovanja vrlo česta, čak kod 54 posto ispitanika, a broj Europljana spremnih potrošiti više od 1.500 eura po putovanju narastao je za 7 postotnih bodova u odnosu na lani.

Klimatski uvjeti imaju utvrđenu važnost za to kamo Europljani odluče putovati. Ugodno vrijeme i dalje je glavni kriterij za odabir destinacije, a kao najvažniji faktor navodi 19 posto ispitanika, dok je njih 14 posto najviše zabrinuto zbog ekstremnih vremenskih prilika što je također rast od 7 postotnih bodova u odnosu na proljetno istraživanje.

 

 

Pročitajte još