SRETAN DAN ŽENA Debela smo nacija, ali zbog muškaraca! Čak 72 posto muškaraca je debelo, a samo 36 posto žena u Hrvatskoj ima indeks tjelesne mase veći od 25

Povodom Dana žena Eurostat je objavio i novije podatke vezane za tržište rada, a koji pokazuju da  je u lanjskom trećem tromjesečju bilo gotovo dvostruko više muškaraca no žena koji su pokrenuli svoj posao, točnije 16,1 posto u odnosu na 9,4 posto. Ipak razlika je sve manja među mlađim generacijama.

Muškarci u EU češće konzumiraju alkohol od žena

Tako je u dobi od 25 do 49 godina razlika je bila 5,7 postotnih bodova, a u dobi od 50 do 64 godina 9,9 postotnih bodova.

Najveća razlika u samozapošljavanju u trećem tromjesečju prošle godine zabilježena je u Grčkoj 12,2 postotna boda, Slovačkoj 11,3, a Malti 10,6 postotna boda. U Hrvatskoj je ta razlika bila 6,5 postotna boda, a u susjednoj Sloveniji čak i nešto više.




Zaviri li se još u statističke podatke Eurostata, vidjet će se da  žene u EU manje konzumiraju cigarete i alkohol nego muškarci, žene pak jedu više voća i povrća te imaju manju tjelesnu težinu, po kojoj je Hrvatska u vrhu, za muškarce i žene.

Žene i manje koriste Internet nego muškarci, kada je riječ o čitanju vijesti, ali ga više koriste za savjete, ali i telefoniranje.

Veći  udio muškaraca nego žena u EU-u pije alkohol na tjednoj ali ne i dnevnoj bazi, a zanimljivo je najviše muškaraca pije u Nizozemskoj, njih čak 57 posto. U Hrvatskoj samo  11,6 posto žena alkohol konzumira redovno što je ispod prosjeka EU.




Muškarci više treniraju, ali žene više jedu voće

Nadalje, veći dio  muškaraca nego žena u EU su pušači pa 24 % muškaraca u dobi od 18 i više godina svakodnevno puši, u usporedbi sa 16 % žena. U Hrvatskoj je 19,8 posto žena pušača i iznad smo prosjeka EU.

Redovita konzumacija voća i povrća smatra se važnim elementom zdrave i uravnotežene prehrane. U EU je 2019. godine 51 % muškaraca jelo jednu do četiri porcije voća i povrća dnevno, u usporedbi s 58 % žena. Hrvatska je pri vrhu, u kojoj je 64,1 posto žena konzumiralo voće i povrće.

Što se tiče sporta, u  EU je 37 % muškaraca provodilo 150 minuta ili više tjedno na sport i tjelesne aktivnosti koje nisu povezane s poslom, u usporedbi sa samo 29 % žena. Najviše vježbaju Nizozemke, a Hrvatice a tek svaka šesta Hrvatica sportski je aktivna.


Sve to utjecalo je i na višak kilograma, gdje smo kao zemlja u vrhu, a da smo ‘najdeblja’ nacija već se je i podosta pisalo. U 2019. smatralo se da u EU 58 % muškaraca ima prekomjernu tjelesnu težinu u usporedbi s 45 % žena. Hrvatska pak ima do 72 % muškaraca s viškom kilograma, a 36 posto žena čiji je indeks tjelesne mase veći od 25.

Jednako se koristi internet

U 2021. godini žene u EU su koristile internet nešto manje od muškaraca pa se 87 % žena u dobi od 16 do 74 godine koristilo se internetom barem jednom tjedno u posljednja tri mjeseca prije istraživanja, u usporedbi s 88 % muškaraca. I u Hrvatskoj razlika nije velika, 78,6 posto žena koristilo se je internetom, a muškaraca 82,7 posto. Muškarci više čitaju vijesti i koriste internet bankarstvo nego žene dok žene više telefoniraju ili koriste video pozive, koriste društvene mreže.

Zanimljiv je podatak i da muškarci više kupuju online nego žene.

U Hrvatskoj je ipak online kupnja bila veća kod žena, 69 posto u odnosu na 66 posto kod muškaraca. Naravno, ono što se kupuje razlikuje se između žena i muškaraca.

Među korisnicima interneta u posljednjih dvanaest mjeseci prije istraživanja mnogo je veći udio žena nego muškaraca u EU koji su kupovali odjeću putem interneta u posljednja tri mjeseca pa je čak 49 % žena koristilo Internet za kupnju odjeće, a samo 37 % muškaraca, dok su muškarci su češće kupovali sportsku ili elektroničku opremu kao i streamanje filmova ili serija.

 

Pročitajte još